Delen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Ga naar de bride to be weddingplanner:

Bezoek een trouwbeurs!

Trouwen in Italië! | Marloes Feikema

Marloes Feikema

Mijn job bij de realisatie van de Bride to be Weddingplanner: concept ontwikkeling, sales & vormgeving.

Inhoud

01. Voor de passessie

Mijn thema voor de styled shoot is: trouwen in Italië. Als ik aan trouwen in Italië denk, dan zie ik een prachtige trouwlocatie met een kasteel, een tuin vol mooie planten en bloemen, idyllische hoekjes en kleine paadjes voor mij.

Wat daar uiteraard niet bij mag ontbreken is een jurk die past bij de omgeving en een Italiaanse bruiloft. Ik zie dan voor mij een romantische jurk die bij mijn taille en billen is aangesloten en vanaf onder langzaam wat uitloopt. Een jurk met een sexy decolleté, een diep uitgesneden rug met natuurlijk veel kant op de jurk.

02. Dag van de passessie

Tijdens de passessie mocht ik twee jurken in mijn thema uitkiezen. Ik moet zeggen dat ik dit nog beste lastig vond, want het liefst trok ik alle jurken die ook maar een beetje kant bevatte aan. Met wat hulp van de bruidsmodewinkel, koos ik als eerst voor een jurk met een diepe open decolleté die bij de romp veel kant bevatte. De jurk was niet volledig wit, maar bevatte ook campagne kleur. Vanaf mijn buik liep de jurk uit.

De tweede jurk was de jurk die ik in gedachte had bij een Italiaanse bruiloft. Een laag uitgesneden rug, strak aangesloten en met een klein sleepje. Hoe mooi ik de jurk op de paspop vond hangen, vond ik jurk twee minder mooi bij mijzelf staan. Ik heb geen brede heupen of volle billen waardoor ik zelf vond dat de jurk mij niet zo mooi stond en ik erg plat leek. De details op mijn heupen spraken mij wel aan. Hier was de kant doorschijnend wat het wat extra’s gaf.

03. Mijn ervaring

In de eerste jurk voelde ik mij een ware prinses. Ik voelde mij zo mooi en vond de fit van de jurk goed staan, wat mij verbaasde, want in werkelijkheid was dit niet een jurk die ik in mijn hoofd had geschetst. De tweede jurk was ook prachtig, maar niet bij mij. Van beide jurken die ik aan mocht, vond ik nummer één dan ook het mooist. 

04. De professionals van de dag

Klik op de professionals om hun ervaring te lezen.

Related blogs

Elma & Yvette

De dames van Hartenvrouw Bruidsmode  combineren een grote passie voor het vak met een berg ervaring. Hierdoor hoef je ze niet aan te sporen o iets meer te vertellen over de winkel, de collectie, de merken, de werkwijze, het prijsbeleid en de bewaking van de kwaliteit van het geleverde product.

Bij een kop koffie of thee en een zelfgebakken appelpunt  wordt intens naar het verhaal van de bruid geluisterd. De kleinste details trekken hun aandacht want zij weten dat daar de échte voorkeur van de bruid is te vinden. Soms wordt samen met de bruid een moodboard gemaakt waardoor zij beelden krijgt bij haar eigen wensen. Zo’n beeld geeft inspiratie en geeft richting aan de aanstaande passessie.

Brigitte de Mua

Brigitte de Mua is make-up artist en hairstylist. Ze werkte lang in de fashion industry en verbrede haar basis door een opleiding en trainingen te volgen bij het instituut van Kelly Baron. Brigitte start met een lichte heldere make-up en bouwt op naar intenser en ook de daglicht-versie van smokey eyes. Bruiden kijken graag dichtbij in de spiegel naar hun make-up maar vergeten dat de gasten en de fotograaf op afstand staan en er daardoor behoefte is aan iets meer kleur en details. Voor de puntjes op de i kan altijd een extra proef worden gedaan tijdens de laatste passessie. Zo komen stijl en uitstraling van de twee elementen dichter bij elkaar.

Emily Scott

Emily Scott is het liefst de afwezige fotograaf van de dag. Let maar niet op mij dan komt het allemaal wel goed. “Tijdens de dag ontstaan van nature meerdere  momenten die niet mogen missen in mijn foto-verhaal”. Dat kan een moeder zijn die parfum sprayt, een bruid die haar oorbellen aan doet of het moment dat de bruidegom wordt geholpen met het aandoen van de manchetknopen. Dat is echte emotie die ertoe doet. Dus een klein beetje poseren mag alleen als er een goede reden is.

Deze vorm van fotografie vraagt een onopvallende aanwezigheid van de fotograaf die opgaat of “inblend” met de groep en in hetzelfde ritme meebeweegt. Het geeft de ontspanning die ze graag terugziet in het gezicht en de houding van de schouders.